Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Elfogadom
Menü

Hogyan erősítsd az immunrendszered a vírus idején?

Egy erős immunrendszer segít fttnek, hatékonynak és egészségesnek maradni, és ellenállóvá tenni a szervezetünket a kórokozokkal szemben.

Sajnos az immunrendszer erősítésére általában csak a téli időszakban figyelünk tudatosabban, vagy ha betegek vagyunk. Vagy, ha éppen valami vírus felüti a fejét, mint a Covid-19 vagy az influenza. Egy sportolónak azonban az egész évben tudatosan kell kialakítani az immunvédelmet, mivel bár a testük erős, egy-egy edzés vagy verseny jelentősen megterheli a szervezetüket és legyengiti.  

Az immunrendszer létfontosságú a számunkra, mivel védi testünket az olyan kórokozók ellen, mint például a vírusok vagy a baktériumok, melyek betegséget okozhatnak. Miután a kórokozók bejutottak a szervezetünkbe, az immunrendszerük feladata, hogy különféle módon felvegye ellenük a küzdelmet.

Az immunsejtek biztosítják a kórokozók felismerését és ártalmatlanná tételét. Emellett immunrendszerünk képes tárolni a kórokozók jellemzőit, és tulajdonképpen egyfajta adatbázisként eltárolják ezeket a jellemzőket. Szervezetünk erre az adatbázisra visszatérhet, és sokkal gyorsabban védekezhet, ha ugyanaz vagy egy szerkezetileg nagyon hasonló vírus vagy baktérium ismét megtámadja a testünket.

Sajnos ez a jelenlegi koronavírus Covid-19 esetében nem lehetséges, mivel immunrendszerünknek először a semmiből kell kifejlesztenie a védekező képességét. Jelenleg az oltóanyagok még kísérleti fázisban vannak, nincs gyógyszer és nincs más olyan termék vagy anyag, amely képes lenne közvetlenül leküzdeni ezt a koronavírust. Csak akkor tudjuk megvédeni magunkat, ha betartjuk az ismert higiéniai szabályokat és elkerüljük a fertőzéseket. Emelett közvetett módon az egészséges immunrendszer támogatásával is tudunk védekezni.

De hogyan támogathatjuk az immunrendszerünket a vírus idején?

Az első legfontosabb az immunrendszer erősítésében:

1. Elegendő fehérje és mikroelem fogyasztása

Először is győzödj meg róla, hogy kiegyensúlyozott, változatos étrendet követsz, sok gyümölccsel és zöldséggel. Ezek biztosítják a szervezetednek a létfontosságú mikrotápanyagok ellátását.

Emellett a megfelelő fehérjebevitel is döntő fontosságú, mivel az optimális fehérje-anyagcsere nemcsak az izomtömeg felépítése és fenntartása szempontjából jelentős, hanem számos egyéb funkció miatt is, mint például az antitestek, vérsejtek, enzimek, hormonok és immunrendszer. Az immunrendszer támogatására érdemes többkomponensű fehérjét választanod, mert a szükséges fehérje mellett ásványi anyagokat és vitaminokat is tartalmaznak.

Azonban az erős védekezés nemcsak a fehérjéktől, a vitaminoktól és az ásványi anyagokatől függ, hanem az egészséges bélflórától is. Számos más tápanyag is létezik, amelyek sajátos tulajdonságaik miatt széles hatásspektrumot biztosítanak, és így hozzájárulnak a jóléthez, az aktív és létfontosságú életmódhoz. A tízórai elfogyasztott élőflórás johurt például egy jó választás.

TIPP: Ügyeljen arra, hogy kb. 25 g fehérjét fogyassz 3-4 óránként. Ha ezeket a normál étrend nem tudja kielégítően fedezni, akkor a fehérje kiegészítők (fehérjeszelet, fehérjeturmix, fehérjeital) kényelmes és jó minőségű alternatívát jelenthetnek.

Ajánlott Sponser termékek:


sponser.hu

Tartalomhoz tartozó címkék: Egészségmegőrzés Immunvédelem

Keresés