Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Elfogadom
Menü

Táplálkozás e-bike-ozás közben

Napjainkban az e-bike-ok egyre népszerűbbek hazánkban is, hiszen nemcsak a kényelmehez járulnak hozzá, hanem fizikai erőnlétnek is. Nyilvánvaló, hogy az e-bike-ozás ugyanolyan sportos lehet, mint a motor nélküli kerékpározás vagy túrázás. Végső soron a hatékony izomerő határozza meg, hogy egy tevékenységet fizikailag megterhelő teljesítménynek vagy egy laza kerékpározásnak tekintünk. Minél kisebb a motor által nyújtott támogatás, annál nagyobb a tényleges kalóriafelhasználás, bár ez természetesen a kerékpáros súlyától és a sebességtől is függ.

Ha el akarod kerülni az éhségérzetet, a gyengeségérzetet vagy a teljesítménycsökkenést az e-bike nyergében, akkor ugyanolyan nagy figyelmet kell fordítania az étrendre, mint más állóképességi sportolóknak.

Tehát nézzük a legfontosabb tippek és termékajánlásokat az elektromos kerékpárosok számára:

Ivás
Igyál a szomjúságérzetednek megfelelően, ideális esetben óránként körülbelül 0,4-0,8 litert. Melegben és erős izzadás esetén célszerű az elektrolitokat (ásványi anyagokat) is tartalmazó folyadékok fogyasztása. Erre a célra a Sponser ELECTROLYTES alacsony kalóriatartalmú pezsgőtablettákat, vagy - ha az energiához szénhidrátokra is szükséged van - az ISOTONIC, vagy a savmentes, enyhe ízesítésű COMPETITION sportitalokat ajánljuk.


Evés
Ha több mint egy órán át bringázol, vagy ha különösen intenzíven tekersz, körülbelül 45 perc után szénhidrátok formájában is szükséges az energiát bevinnie, hogy elkerülüd a hírhedt "éhségérzetet" egy hosszabb túrán. Ez lehet szilárd táplálék, például egy érett banán, egy palacsinta, vagy a Sponser OAT PACK energia zabszeletünk, vagy a gyümölcsös CEREAL ENERGY BAR vagy HIGH ENERGY BAR energia szeletek is remek választások. Ha sokat tekersz emelkedőn, vagy stresszhelyzetben időnként gyomorproblémái vannak, akkor használj energia géleket, mely megfelelő mennyiségű energiával látnak el.


Sportétel vagy menü?
Az e-biciklizés élvezői gyakran szívesen megállnak egy kávéra, egy kolbászra, egy szelet süteményre vagy akár egy finom tejfölös-sajtos lángosra. Ezzel eleve nincs is semmi baj. Csak azt kell tudni, hogy a zsíros, emészthetetlen ételek sokáig a gyomorban maradnak, és így megnehezíthetik a túra második részét. Mindenképpen praktikusabb, ha a túra alatt speciális és könnyen emészthető sportételeket fogyasztanál, és csak a túra után kényeztetnéd magad a finomságokkal.


Extra tippek a görcsök ellen
Azoknak a sportolóknak, akik edzés közben hajlamosak izomgörcsökre, ajánlott a MUSCLE RELAX készítmény, mely kezeli az akut görcsöket. A kis üveg minden mezzsebben elfér, és gyorsan véget vethet a görcsöknek. A vízben feloldott SALT CAPS sókapszula szintén értékes szolgálatot tesz a nyeregben jelentkező görcsök és krízisek esetén.


Regeneráció többnapos túrákon
Azoknak az elektromos kerékpárosoknak, akik több napon keresztül túráznak, gondoskodniuk kell arról, hogy a lehető leggyorsabban folyadékot, szénhidrátot és elegendő fehérjét vigyenek be, amikor megérkeznek a nap végén a szállásra. Ideális esetben zuhanyzás és nyújtás előtt! A regenerálódásra a RECOVERYSHAKE-ek vagy a fehérje szeletek éppúgy alkalmasak, mint az alkoholmentes italok, sós rágcsálnivalók, sajtkockák, pácolt húsok stb. Az ilyen jellegű ételek segítenek az izmoknak, hogy gyorsan regenerálódjanak, és másnapra ismét fitten indulj neki a távnak.

Tartalomhoz tartozó címkék: Étrendek

Keresés