Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Elfogadom
Menü

Miért fontos a magnézium a sporttáplálkozásban?

A magnézium egy létfontosságú ásványi anyag, mivel testünk minden sejtjében megtalálható. 
Magnézium számos élettani folyamat nékülözhetetlen eleme. Magnézium alkotja a csontok szilárd vázát (kalciummal együtt), segíti az anyagcserét, támogatja az immunrendszert, segíti a szívműködést és fontos szerepe van a fehérjeszintézisben is. 
Elengedhetetlen a normál izomműködéshez - talán a sportolók körében ezen hatása a legismertebb -, enyhíti az izomgörcsöt és csökkenti a görcsre való hajlamot, valamint képes növelni a teljesítményt.

Miért kell figyelni a magnéziumbevitelre?
A magnéziumot a szervezet nem képes előállítani, ezért különösen fontos, hogy kellő figyelmet fordítsunk a megfelelő mennyiség bevitelére.
A magnézium számos táplálékban előfordul, nagyobb mennyiségben a gabonafélékben, a friss, nyers zöldségfélékben (paraj, hüvelyes zöldségek), a banánban, a kakaóbabban, a diófélékben és a magvakban fordul elő, valamint a tengeri és folyami halakban, a terjtermékekben, valamint a tojásban.

Normál esetben egy kiegyensúlyozott és jól összeállított étrenddel a magnézium egy jó része bejuttatható lenne a szervezetbe, de a mai táplálkozási szokások mellett a magnéziumbevitel általában nem elégséges. Így a megfelelő táplálkozás mellett ajánlott a magnéziumot más úton is pótolni. Különösen fontos ez a sportolók esetén, hiszen az edzések és versenyek során a verejtékezéssel jelentős mennyiségű ásványi anyag távozik a szervezetből. Magas ásványi anyag igényt idéz elő a fokozott mértékű energiatermelés, a nagyobb izommunka és a regenerációs szakasz is.

                                


Mennyi magnéziumot fogyasszunk?
A napi szükséglet 250 – 375 mg, de ez extrém mozgás esetén akár 500 mg is lehet.
A felmérések alapján azonban Magyarországon az átlagos magnéziumbevitel a 75%-a a szükségesnek.

Mit okoz a magnéziumhiány a sportolás során?
- A kontrollálatlan izomösszehúzódások gyakran okoznak problémát az állóképességi sportokban és a csapasportokban, mivel jelentős teljesítménycsökkenéssel és fáradsággal járnak.
- Magnézium hiányában felszaporodik a tejsav a szervezetben, így izomgörcsök és izomláz alakulhat ki, valamint edzés vagy verseny után a regeneráció is sokkal lassúbb.
Ezenfelül koncentrációcsökkenéssel is járhat, ingerlékenységgel és migrénnel.
Mivel a csontrendszer a szervezet legnagyobb magnéziumraktára, így ha a táplálkozással nem juttatjuk be a szervezet számára szükséges mennyiséget, akkor a hiány a csontrendszerből pótololódik, ami annak gyengüléséhez vezet.
Magnéziumhiány esetén szívritmuszavar és vérnyomás problémák is kialakulhatnak.

Hogyan fogyasszuk a magnéziumot kiegészítőként?
A versenyt megelőző 4-5 napban érdemes már kúraszerűen elkezdeni a magnéziumfeltöltést.

Erre a Sponser Magnesium 375 termékét ajánljuk, napi 1 adagot fogyasztva. 1 ampulla 375 mg magnéziumot tartalmaz, amely fedezi egy felnőtt szervezet napi szükségletét. Ezen felül C-vitaminnal (antioxidáns funkciókat lát el és segíti a felszívódást), és B2 vitaminnal (hozzájárul a kimerültség csökkentéséhez) dúsított.

A hosszabb távú magnéziumpótláshoz pedig a Sponser Magnesium Plus-ot javasoljuk.

Az akkut izomösszehúzódásban szenvedőknek kifejezetten ajánljuk a Sponser Muscle Relax termékét, amely képes meggátolni a kontrollálatlan izomösszehúzódásokat, használatával megelőzhető és azonnal kezelhető a hirtelen fellépő görcs.

                                    


Akik nemcsak a magnéziumot szeretnék pótolni, hanem az összes elektrolitot (kalcium, magnézium, nátrium, kálium, klorid), azoknak ajánljuk a
Sponser Electrolytes pezsgőtablettát, amely feltölti a szervezetet a verejtékezéssel távozó 5 legfontosabb ásványi anyaggal.

Ha az ásványi anyagok pótlása mellett a túlsavasodással is küzdesz a Sponser Basic Minerals-ot neked fejlesztették ki. A Basic Minerals a lúgos ásványi anyagoknak köszönhetően segít a test sav-bázis egyensúlyának szabályozásában. Ezen felül a szervezet számára szükséges napi magnéziumszükséglet 70%-át tartalmazza.

                                      

Amennyiben bővebb információt szeretnél a termékekkel kapcsolatban, látogass el a www.sponser.hu weboldalra.
A
sponser.hu Facebook oldalon folyamatosan tájékozódhatsz az újdonságokról, akciókról – érdemes követni őket!

Tartalomhoz tartozó címkék: Sponser

Keresés